DITA EYEWEAR

Dita eyewear  “Passionate commitment to excellence is the only acceptable way of life”Wat wij mooi vinden aan de Statesman, het best verkochte montuur van Dita, is de ongelooflijke precisie en aandacht waarmee dit montuur gemaakt is. Het klinkt raar maar het duurt een maand of 8 en tot wel 320 (!) handelingen om een Dita bril te maken. Dat gebeurt allemaal in Japan waar volgens de oprichters Jeff Solorio en John Juniper de beste fabrikanten te vinden zijn. Het merk onderscheidt zich in de prachtige scharniertjes en steuntjes van titanium en de handgemaakte frames van acetaat.

De kwaliteit en vakmanschap voel je direct zodra je een Dita montuur in handen hebt. Kom gerust eens een model passen, we voorzien je graag van de juiste adviezen en het  uitgebreide verhaal over het vakmanschap achter deze unieke brillen.

Geschiedenis over Dita eyewear
Dita is opgericht in 1995 door Jeff Solorio en John Jupiner, die al vanaf de basisschool met elkaar bevriend waren. Beiden hebben een passie voor fotografie en design. Het idee was met hun passie en gevoel voor design een brillenmerk op te starten.

De collecties van Dita eyewear  zijn geïnspireerd op de stijl van de jaren 50 tot en met de jaren 80, met gebruikmaking van moderne materialen en vormen. Dita onderscheidt zich in kwaliteit, uiterlijk en pasvorm.

Dita eyewear staat voor kwaliteit. Alle brillen worden handgemaakt in Japan. Ook worden alleen de beste materialen gebruikt. Dita gebruikt 18 karaats goud, het beste Japanse acetaat, wit goud en titanium. Het oog voor detail en materiaal bij Dita zijn ongekend. Een bril van Dita kan wellicht de rest van je leven meegaan.

Jeff en John staan inmiddels bekend als twee van de meest invloedrijke ontwerpers in oogmode. Dita is exclusiviteit en kwaliteit in één jasje. Jeff en John zijn van mening dat je Dita moet kopen als je echte kwaliteit zoekt. Omdat Dita ook het randje van excentriciteit opzoekt is de toepasselijke slogan als volgt: ‘Dita, als je durft!’